עיצוב פנים בתים פרטיים

עיצוב פנים בתים פרטיים הוא כר שלם של משחקים עבור מי שאוהבים את התחום ומבינים בו

אני, אריה גולדין עוסק בעיצוב פנים בתים פרטיים כבר שנים ארוכות. עיצוב פנים בתים פרטיים היא יצירת אומנות יוצאת דופן. מדובר על יצירת אומנות שיש בה חלקים טכניים לחלוטין, כמו ניתוח של מפות שירטוט, בחירה של אריחים לחדר האמבטיה או למרצפות של המטבח. מהצד השני, מדובר על עולם שלם שהוא במידה רבה כמו יצירת אומנות. עיצוב פנים בתים פרטיים הוא האופן בו אנחנו יכולים להסתכל על החלל ולהפוך אותו למה שאנחנו היינו רוצים שיהיה. כבר אמרו חז"ל: דירה נאה מרחיבה דעתו של אדם. באמת, האופן בו בית נראה משפיעה במידה רבה על האדם החי בין הקירות. עיצוב פנים בתים פרטיים זו הדרך בה אני, אריה גולדין, יכול להפוך את חייו של אדם זה או אחר לטובים הרבה יותר.

איך אנחנו מתחילים עיצוב פנים בתים פרטיים?

קודם כל צריך להבין, לפני שמתחילים עיצוב פנים בתים פרטיים האם מדובר על בית שמגיע יד ראשונה מקבלן ואנחנו יכולים לבקש ממנו שיעשה כל מה שנרצה, או שמדובר על דירה ישנה שאנחנו רוצים להכניס בה את השינויים הדרושים. למה כל כך חשוב להבין למה אנחנו מכוונים לכתחילה? משום שכאשר מדובר על עיצוב פנים בתים פרטיים, הדרך הנכונה בעיננו לתת את המענה השלם והטוב ביותר ולא להחסיר שום פרט זה קודם כל לבצע תכנון קפדני של תהליך העיצוב.

כאשר מדובר על עיצוב פנים בתים פרטיים אנחנו לא יכולים להיעזר במונח הישראלי המוכר לכל 'יהיה בסדר' משום שכאשר אנחנו עובדים על פרויקט מהסוג הזה, כזה שעולה לא מעט כסף וגוזל לא מעט משאבים ואנרגיה, חשוב שנגיע לכתחילה מתוך הבנה כי ללא תכנון מקדים אנחנו נמצא את עצמנו בבעיה. אנחנו כמובן לא אומרים שאת כל ההחלטות מקבלים ביום אחד. אני, אריק גולדין עורך תהליך ארוך עם הלקוח כדי להבין בכל חלל מה בדיוק הצרכים המשתנים ומה החלום העיצובי של הלקוח עבור הבית שלו, אבל את תחילת העבודה אנחנו לעולם נשמור לרגע בו התוכנית כבר יושבת מסודרת על השולחן לפנינו.

הדגשים של עיצוב בתים בסגנון כפרי

עיצוב פנים בתים פרטיים הרבה פעמים הולך לכיוון של עיצוב בתים בסגנון כפרי. החלום על 'בית קטן בערבה' משותף למרבית הישראלים ובאמת מלווה לא פעם את הליך התכנון עבור יצירה של בית על פי החזון של הלקוח. אם שואלים אותנו מה זה אומר עיצוב בתים בסגנון כפרי אנחנו בדרך כלל נזכיר את האלמנטים הבאים:

  1. שימוש בעץ באופנים שונים, מה שמעורר תחושה של קשר לאדמה. השימוש בעץ יכול להיות דרך הבאה של רהיטים עשויים עץ והשימוש יכול להיות על ידי החדרה של העץ לנקודות שונות בבית, כמו הנחה של דלתות מעץ וכיוצא באלו.
  2. שימוש בגוונים צבעוניים ולא בשחור ולבן בלבד שמייצרים בדרך כלל תחושה של עיצוב מודרני ומעט מנוכר.
  3. הכנסה של עוד ועוד צמחייה לתוך המרחב. צמחים, כמו במקרה של שימוש בעץ נותנים רובד של קשר נוסף לאדמה מה שהופך את התהליך של עיצוב פנים בתים פרטיים לכזה שמעורר תחושה של כמו 'רעננות בבית'.

כאשר אנחנו מדברים על קו עיצובי מסוים אנחנו הרבה פעמים לא נדבר על בחירה של אלמנטים באופן מנותק מההקשר. אנחנו בהחלט יכולים להגיד מה הדברים שחשוב לדעת על עיצוב פנים בתים פרטיים כמו למשל, הקפדה על קומפוזיציה נכונה המעניקה תחושה של מרחב למשל. אבל אנחנו לא יכולים לבחור כל רהיט בפני עצמו. חשוב, כאמור, לייצר איזו תכנית מתאר שתעזור לנו להבין מההתחלה מה בדיוק התוצאה אליה אנחנו מכוונים בסופו של דבר.

איך מתוך המבחר הגדול אפשר לבחור נכון עבור עיצוב בתים

המבחר הגדול הוא באמת מבלבל. קשה לא פעם לבחור מתוך כל האפשרויות את האפשרויות המתאימות ביותר לבית שלכם. מה גם שהרבה פעמים חלל ריק לא מייצר השראה בקרב מי שאין להם את הדרייב ואת הרצון לעסוק במקצוע. אני, אריה גולדין נשאל כל הזמן מדוע כל כך חשוב לבחור מעצב פנים, לזה יש לי שתי תשובות:

  1. מעצב פנים יודע להביא דרך עולם של עיצוב בתים רעיונות יצירתיים שאולי לא חשבתם עליהם: למשל, לשים את מכונת הכביסה במטבח מאחורי ארון קיר, לחדש ארון קיר גדול שלא ניתן היה להזיז אותו, להכניס את פינת העבודה דווקא למקום עליו לא חשבתם ועוד. מעצב פנים בגלל הניסיון שלו בתחום של עיצוב בתים פשוט יכול לתת לכם בשטח רעיונות פרקטיים שככל הנראה לא הייתם חושבים עליהם לבד.
  2. מעצב פנים יודע איך להפוך את החלום שלכם למציאות: דירה נאה היא מפתח לאיכות חיים. עיצוב פנים בתים פרטיים הוא האופן בו אנחנו יכולים להכניס נשמה אל תוך הבית הפרטי שלכם. עיצוב בתים פרטיים מבחוץ מאפשר לכם להתרגש בדרך הביתה, עיצוב פנים בתים פרטיים מבפנים נותן לכם את התחושה שהיה שווה להיכנס. מעצב פנים ידע איך לגרום לכם לשמוח בכל פעם מחדש כשאתם נכנסים הביתה.

אם אתם מחפשים עיצוב בתים פרטיים מבחוץ, עיצוב פנים בתים פרטיים ועוד, אני, אריה גולדין נמצא כאן בשבלכם כדי לתת לכם ייעוץ, הכוונה וכדי ללכת אתכם בדרך הזו עד לכדי השלמה של הבית עליו חלמתם.